Yrityskuvasta puhuttaessa mietitään yleensä, miltä yritys, sananmukaisesti, asiakkaiden ja muiden yrityksen sidosryhmien silmissä näyttää. Yrityskuvaa rakennettaessa puhutaan harvemmin siitä, miltä yritys kuulostaa, vaikka yritykseen liitettävät äänimielikuvat ovat huomattavasti voimakkaampia muistikuvia kuin nopeasti ohimenevät mainokset. Vielä harvemmin mietitään, miltä yritys voisi asiakkaiden mielissä tuntua. Tuntoaisti on eräs herkimmistä ihmisen aisteista ja kosketuksen muistijälki voimakkaimpia. Kuinka moni esimerkiksi kuvaa juuri hankkimiaan pussilakanoita niiden kuosin perusteella, vaan miltä ne päällä ja alla tuntuvat. Muistamme, miltä rakkaan läheisen kosketus tuntuu vaikkei meillä olisi aavistustakaan, mitä hänellä oli viime kerralla yllään.

Mainostekstiilit vaikuttavat useampaan aistiin

Tekstiilit tuntuvat ennemmin kuin näkyvät. Parhaimmillaan ne tekevät molempia. Erityisen tärkeää kaikkien aistien stimulointi on silloin, kun tekstiileillä halutaan luoda mielikuvia potentiaalisiin asiakkaisiin tai vahvistaa jo olemassa olevien vastaavia. Tyylikkäimmät mainostekstiilit sekä näyttävät että tuntuvat hyviltä. Jos yritys haluaa viestiä laadusta, on myös kaiken sen viestinnän oltava väittämän kanssa samassa linjassa. Ainutlaatuista mielikuvaa ei luoda hyllytavaralla. Siksi parhaat mainostekstiilit ovat uniikkeja, asiakkaan toiveiden mukaan suunniteltuja.

Jukka Artikkelin lähdehttp://artikkelisuomi.fi/mainostekstiilit-markkinointia-joka-nayttaa-ja-tuntuu-hyvalta/
Julkaisija

  • authorTekijä
  • writerKategoria lokakuu 6, 2011
  • liveJulkaistut artikkelit 148

Julkaisu Kommentti