• Category Kategoria IT
  • Comment Kommentit 0
  • View Katselukertoja 1272

Mitä tukipalvelut tekevät?Tekniset tukipalvelut auttavat tietokoneongelmien identifioinnissa ja ratkaisemisessa. Ongelmat voivat koskea tietokoneen laitteistoa, ohjelmistoa, internetiä, alueverkkoa tai keskusyksikköä. Yleensä tukipalvelut toimivat puhelinpalveluperiaatteella, mutta joillain yrityksillä on oma IT- osastonsa. Jotkut tietokoneongelmat voidaan ratkaista puhelimessa, mutta toisinaan teknikkoa tarvitaan paikalle, esimerkiksi silloin, kun uutta laitteistoa tai ohjelmistoa korjataan tai asennetaan. Suuri osa tietokoneongelmista on helppo ratkaista, joten puhelintuki on useimmiten riittävä.

Minkälaisia ongelmia tukipalvelut ratkaisevat?

Uusien laitteistojen ja ohjelmistojen asentamisessa tukipalvelut voivat auttaa. Printteriongelmat ovat tavallisia, ja niissä tukipalvelut voivat myöskin olla avuksi. Tukipalvelut avustavat myös internetiä, sähköpostia ja paikallisverkkoja koskevissa ongelmissa. Tietokoneen osien korjaus toimii huoltosopimuksella. Tukipalveluteknikot voivat avustaa pienen tietokoneen lisälaitteiden, kuten vipujen tai liittymäkorttien korjauksessa. Teknikot voivat myös työstää “Usein kysyttyjä kysymyksiä”-listoja: niistä on hyötyä, koska useimmat tietokoneenkäyttäjät kohtaavat samoja ongelmia, ja vastausten on hyvä olla valmiina käyttäjille. Teknikoilla on myös paljon käytännön tietoa. He voivat avustaa paikallisverkkojen kaapelien ja vipujen, ja keskitin- ja verkkoliittymäkorttien asennuksessa. Kaikki tukipalvelut eivät tarjoa samoja toimintoja – tietotaito riippuu aina teknikon koulutuksesta ja kokemuksesta.

admin Artikkelin lähdehttp://artikkelisuomi.fi/mita-tukipalvelut-tekevat/
Julkaisija

  • authorTekijä
  • writerKategoria kesäkuu 13, 2012
  • liveJulkaistut artikkelit 34

Julkaisu Kommentti