• Category Kategoria Myynti
  • Comment Kommentit 0
  • View Katselukertoja 1569

Myynti ja prospektointi ovat kaksi eri asiaa. Joskus ihmiset ajattelevat niitä virheellisesti samana käsitteenä. Ero on kuitenkin selvä. Ennen kuin palveluja tai tuotteita voidaan myydä, yrityksen on hankittava liidejä, eli tehdä prospektointi –toimia: kytköksiä tuleviin asiakkaisiin ja ostajiin. Liiketoiminta on riippuvainen asiakkaista.Prospektointi voidaan jakaa kylmiin ja kuumiin liideihin. Kylmiin liideihin ei kannata haaskata aikaa, koska ne harvemmin tuottavat tulosta. Kun prospektointi on viety eteenpäin huolella, palvelujen ja tuotteiden myyminen voi alkaa.

Yrityksen päämääränä on myydä tuotteita ja palveluja, mutta prospektointi on myös tärkeää. Liidien etsiminen on yhteydessä myynnin aloittamiseen. On tärkeää olla hukkaamatta arvokasta aikaa sellaisiin prospekteihin, jotka eivät ole yrityksen palvelusta tai tuotteista kiinnostuneita. Prospektointi eli potentiaalisten asiakkaiden listalla tulisi olla sellaisia kontakteja, jotka haluavat ostaa yrityksen tarjoamia palveluja tai tuotteita. Liidien tuottaminen on helpompaa kuin moni kuvittelee. Prospektointi -toimia voi työstää silloinkin, kun yrityksellä on muita kiireitä.

Mainostaminen on liiketoiminnan edistykselle tärkeää. On olemassa monia eri tapoja, joilla potentiaalisia asiakkaita voi houkutella. On helppoa lajitella prospektit hyödyllisiin ja hyödyttömiin. Myynti ei onnistu, elleivät asiakkaat tiedä yrityksen tarjoamista tuotteista tai palveluista. Jos  prospektointi on onnistunut ja jos asiakkaat löytävät yrityksen, liiketoiminnalla on hyvät eväät menestykseen.

admin Artikkelin lähdehttp://artikkelisuomi.fi/prospektointi-ja-myynti-naissa-eroa/
Julkaisija

  • authorTekijä
  • writerKategoria kesäkuu 12, 2012
  • liveJulkaistut artikkelit 34

Julkaisu Kommentti