• Category Kategoria Hyvinvointi
  • Comment Kommentit 0
  • View Katselukertoja 1881

Ryhmäliikuntaa on helppo suunnitellaRyhmäliikunta on helppo tapa motivoitua urheilusta. Painonpudotusta voi olla hankala hallita yksin, mutta tukiverkoston avulla tavoitteet voi saavuttaa helpommin ja nopeammin. Ryhmäliikunta on myös kätevä keino tutustua uusiin ihmisiin ja luoda suhteita. Liikunnan harrastamisesta on turhan helppo luopua, jos tukiverkostoa ei ole. Siksi kannattaa koota kasaan ryhmä samoja tavoitteita omaavista ihmisistä. Ryhmäliikunta kannattaa. Suunnittele oma liikuntasuunnitelma seuraavin vinkein:

●     Millaista liikuntaa etsit? Vaellus, pyöräily, juokseminen tai kuntosali ovat käteviä vaihtoehtoja ryhmäliikunnalle. Valitse liikuntamuodoksi sinua ja tuttaviasi kiinnostava laji.

●     Kokoa yhteen motivoitunut ryhmä. Pyydä mukaan ystäviä, perheenjäseniä ja tuttuja, naapureita ja työkavereita – sellaisiakin, jotka eivät ole harrastaneet liikuntaa aiemmin. Varmista, että pyytämäsi ihmiset ovat sitoutuneita tavoitteisiinsa, ja että heidän aikataulunsa ja kiinnostuksensa vastaavat omiasi.

●     Keskustele ryhmän kanssa. Sopivan suunnitelman löytämiseksi on tärkeää keskustella jokaisen osallistujan henkilökohtaisista tavoitteista ja kiinnostuksen kohteista.

●     Keskity kuitenkin liikkumiseen, älä juttelemiseen. Ryhmäliikunta toimii, kun jokainen pitää huolen omasta motivaatiostaan. Kun tavoitteet alkavat lähestyä, ryhmä tiivistyy. Ryhmäliikunta tarjoaa jokaiselle liikkujalle loistavan tukiverkoston.

admin Artikkelin lähdehttp://artikkelisuomi.fi/ryhmaliikuntaa-helppo-suunnitella/
Julkaisija

  • authorTekijä
  • writerKategoria kesäkuu 27, 2012
  • liveJulkaistut artikkelit 34

Julkaisu Kommentti